Friday, April 2, 2010

هموطنان آذری امروز در 13 فروردین د رحرکتی نمادین به یاری دریاچه ارومیه شتافتند

در خبرهای منتشر شده امروز 13 فروردین پیرامون دریاچه ارومیه  اصلا خبری از فعالیت گروههای زیست محیطی که برگزار کننده این تجمع بودند منتشر نشد و بیشتر اخبار حول خبرهای غیر واقعی یورش و بازداشت خیل عظیم شرکت کنندگان بود.اخباری که منتشر کنندگان آن خود بیان کننده وضعیت خود هستند.
امروز 13 فروردین  هموطنان آذری در اقدامی نمادین به یاری دریاچه ارومیه که چندی است مورد بی مهری قرار گرفته شتافتند.
به گزارش جنبش سبز تبریز" امروز بسیاری از مردم اورمیه و تبریز با حرکتی نمادین آب هایی در لیوان ، پارچ بطری و دیگر ظروف به دریاچه اورمیه ریختند تا با این حرکت نمادین اعتراض خود را به بی توجهی مسوولین نسبت به خشک شدن دریاچه اورمیه ابراز دارند. اگرچه هر سال تعداد زیادی از خانواده های آذربایجانی سیزده بدر را در اطراف دریاچه اورمیه برگزار می کنند اما امسال این سیزده بدر رنگ و بویی دیگر داشت.صدها بطری آب امروز به نشانه ی اعتراض به روند نابودی دریاچه اورمیه توسط مردم به دریاچه ریخته شد.در حوالی ظهر دههانفر شروع به سر دادن برخی شعارهای قومی کردند که از سوی مردم حاضر در اطراف دریاچه با استقبال چندانی مواجه نشد.به گفته یک شاهد عینی برخی از خانواده ها از با شنیدن این گونه شعارها محل را ترک کردند.پس از پایان این ماجرا ، خانواده های بازمانده در محل به برگزای مراسم سیزده بدر ادامه دادند . حرکت نمادین مردم تبریز و اورمیه در ریختن آب به دریاچه اورمیه در اعتراض به روند خشک شدن این دریاچه باارزش با استقبال مردم مواجه شده و مورد تحسین دوستداران محیط زیست قرار گرفته است."

2 comments:

  1. ممنون از خبر .ولی به جای لغت اذری از لغت ترک اذری استفاده شود بهتر است زیرا اذربایجان اسم منطقه است نه خلق.

    ReplyDelete
  2. امیر ج ۲۳ در جواب شما باید گفتتفقن از نظر خلقی همان آذری درست است زبان منطقه توسط ترکان عثمانی و به ضربه شمشیر به ترکی‌ تبدیل شد ولی‌ آن منطقه از فارس‌ها هم فارس تر و از نظر خلقی شما نیز بهتر است مقداری تاریخ منطقه را مطالعه کنید شاید که برسید به آنکه کورش نیز متولد همان منطقه بود

    ReplyDelete